להקפיץ את העסק שלכם עם ניהול פיננסי מקצועי ויעיל

ניהול פיננסי

לכל בעלי העסקים הגדולים השואפים להיות גדולים ולנהל את העסק טוב יותר, בעיקר כשמדובר באותו ניהול פיננסי, דוחות כספיים, ניתוח שוק, ניתוח עסקי, בקרה, וניהול סיכונים, זה הזמן לשלב מישהו חיצוני בעסק, ובמקרה שלנו מישהי שהיא מקצועית ומיומנת, שתדאג לכך שעבודת ניהול הכספים שלכם תעשה בצורה המקצועית ביותר ובמחיר המתאים לתקציבכם. הכירו את יוליה לוי, בעלת חברת ניהול כספים חיצוני ופיתוח עסקי, מובילה בתחום, אישה המתנהלת בעולם של גברים שיודעת היטב על מה היא מדברת.

רוצים להזניק את העסק שלכם קדימה? כדאי וחשוב שתקראו את הכתבה.

כמה עובדות חשובות שכדאי לדעת על יוליה לוי

היא רואת חשבון מוסמכת בישראל וארה"ב המובילה מהלכים פיננסיים ועסקיים בחברות צומחות ומצליחות בענפים שונים בשוק.

ברזומה האקדמי העשיר שלה נכללים תואר בכלכלה חשבונאות וניהול מאוניברסיטת תל אביב, השלמת הכשרה מקצועית לקבלת רישיון רואה חשבון בישראל ובארה"ב, תואר שני בחשבונאות מאוניברסיטת בר אילן, הסמכה כחשבת שכר מוסמכת, בוגרת קורס דירקטורים ומאות שעות השתלמויות מקצועיות שונות ומגוונות.

כבר בסיום השנה השנייה ללימודיה האקדמיים, הצטרפה לפירמת ראיית החשבון Deloitte  לטרום התמחות באחת ממחלקות הביקורת ועסקה בביקורת חיצונית על הדוחות הכספיים של חברות ציבוריות ופרטיות. נחשפה גם לתחום של מיסוי יחיד, הכנת דוחות אישיים לבעלי שליטה בחברות פרטיות, והצהרות הון. בהמשך הקריירה שלה, אחרי בחינות מועצת רואי חשבון בישראל וארה"ב, יוליה עבדה גם ב-EY, פירמת ראיית חשבון עולמית נוספת שם התמקדה בנושא של ביקורת קרנות הון סיכון ומוסדות פיננסיים.

כל אלה הכינו אותה הן לתפקידה כעוזרת חשב בחברת STANLEY בין השנים 2009-2010 והן כאחראית על ביקורת משכורות עובדי שגרירות וקונסוליה אמריקאית בין השנים 2016-2018.

ב-2011 החלה להרצות באוניברסיטה הפתוחה בתחום החשבונאות הפיננסית ועם הזמן פתחה קבוצות ללמידה והכוונה לבחינות מועצת רואי החשבון. הוציאה ספרי לימוד בתחום שהפכו ללהיט, וב-2017 נכנסה כשותפה מנהלת בחטיבת ראית החשבון והכנה לבחינות מועצת רואי חשבון בישראל באקדמיה לפיננסים של BDO.

להקפיץ את העסק שלכם עם ניהול פיננסי מקצועי ויעיל
בתמונה יוליה לוי. צילום: אורי שדה

השאירו את פרטי הקשר שלכם ונחזור אליכם בהקדם כדי שתוכלו לקבל סוף סוף שליטה פיננסית

BDO היא אחת החברות הגדולות והמובילות למידע פיננסי על לקוחות, שם הקימה חטיבה לראיית חשבון. ב-2017 כבר הפכה לשותפה. היא הקימה מערך גדול של קבוצות למידה של המקצוע ומערך למידה זה הוא כיום הגוף הגדול ביותר בישראל להכנה לבחינות של מועצת רואי החשבון.

היא הקימה מערך גדול של קבוצות למידה ל-5 בחינות ההסכמה של מועצת רואי חשבון בישראל ומערך למידה זה הוא כיום הגוף הגדול ביותר בישראל להכנה לבחינות של מועצת רואי החשבון, בו מלמדים המרצים המובילים בתחום והוא נחשב למספר 1 ללימודים בתחום.

משנת 2020 יוליה גם מרצה בביה"ס לכלכלה של צה"ל מטעם האקדמיה לפיננסים של BDO. בנוסף, היא מעבירה קורסי דירקטורים ונושאי משרה, הרצאות במרכזי השתלמויות מקצועיים, מופיעה באופן קבוע בתוכניות אקטואליה בטלוויזיה כשנדרשת נקודת מבט פיננסית מקצועית, משמשת כחברת מועצת קופת חולים מאוחדת, דירקטורית בחברה ציבורית, ועושה עוד מגוון דברים שהדף קצר מלהכיל. היכולת הבולטת ביותר של יוליה היא להנגיש את הנושאים הפיננסיים והחשבונאיים המסובכים ביותר, אלו שלרבים מהאנשים נשמעים כמו ג'יבריש, באופן שיהיו נהירים וברורים לכולם, והכי חשוב, בגובה העיניים.

יוליה עומדת בראש חברת "פיינלי קונטרול פיננסי בע"מ" או בפשטות Finallyhttps://www.finallycontrol.com! המתמחה בניהול כספים ופיתוח עסקי במיקור חוץ.

במקביל היא מתעסקת הן כמשקיעה ובן כיזמית גם בנדל"ן, בארץ ובחו"ל. ב-2019 יוליה הקימה ביחד עם שותף מקומי חברה שעושה עסקאות קומבינציה מורכבות בגאורגיה. בימים אלו החברה בונה את פרויקט הדגל שלה מבנה בן 14 קומות עם שטחי מסחר ומתחם מגורים, שצפוי להיות מושלם עד מרץ 2023.

יוליה נולדה בברית המועצות, ומגיל צעיר שאפה להצליח וחיפשה את ה"איך כן" במקום "למה לא". כיום היא נשואה באושר ואמא לשלושה ילדים. דוברת עברית, רוסית, אנגלית וספרדית, וגם מעט גרמנית, אך בעיקר היא דוברת את השפה הפיננסית ושפת העסקים.

ניהול פיננסי – למה היא כל כך בולטת בנוף הפיננסי?

יוליה, בניגוד להרבה אנשים בתחום, מכירה את נושאי החשבונאות הפיננסית והניהולית לעומקם ומכירה את התקנים המקצועיים על בוריים. אחרי שהכשירה אלפי תלמידים במקצוע, ובמקביל עסקה באופן מעשי בתחום במוסדות ממשלתיים ופרטיים מובילים, היא מכירה את הנושא היטב לרבות החיבורים לעולם העסקים שם התקנים הללו מיושמים. יוליה יודעת לקרוא ולנתח את הדו"חות הכי מורכבים, לפתור את הבעיות הפיננסיות הכי מסובכות ולמצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים הכי מפתיעים. היא אישה עם הרבה ידע וניסיון עסקי ומקצועי המתנהלת בעולם של גברים ויודעת היטב על מה היא מדברת.

הבידול שלה הוא ההבנה העמוקה של החומר לפרטי פרטים בתחום הכלכלה, החשבונאות והעסקים. יש לה את היכולות לחבר את הידע האקדמאי עם הצורך העסקי המעשי שעולה מהשטח. לכן פעילותה העסקית ממוקדת במתן שירותי ניהול כספים במיקור חוץ (Out Sourcing) בשילוב עם פיתוח עסקי. זוהי שיטה לניהול פיננסים בעסקים שיוליה פיתחה מתוך הבנה כי חשוב להוציא מהארגון את נושאי התפעול הפיננסי ופעילות שאינם בבסיס הארגון, לטיפול של מקצוענים שיידעו לא רק לנתח את הנתונים אלא גם לתת המלצות מעשיות למהלכים עסקיים שנועדו לשפר את הביצועיים בתקופות עוקבות. כך הנהלת הארגון מתפנה לעסוק רק בפעילות הליבה של העסק שבו היא מצטיינת כשהיא נהנית משקט בזירת הפיננסים.

להקפיץ את העסק שלכם עם ניהול פיננסי מקצועי ויעיל
צילום: אנספלאש

נהאם ישנם עוד מרכיבים ייחודיים המבדילים אותה בתחום?

שיטת הניהול של יוליה משלבת יכולות של ניהול כספים, ניהול סיכונים, בקרות פיננסיות על תקציבים, תמחור מדויק ושיפור רווחיות כחלק מאסטרטגיה כללית של פיתוח עסקי כולל. בניגוד לחלק מהמתחרים בשוק שרואים את תפקידם כמסתכם בהכנת דו"חות פיננסיים מסודרים, החברה של יוליה – Finally!, מלווה את הלקוחות גם ביישום של המשמעויות ושל התובנות העולות מדוחות אלו. מעבר לדו"חות שמועברים ללקוחות על בסיס חודשי, הלקוחות גם מתרגלים לעבוד עם תקציבים מבוקרים, נהנים מניהול ושליטה בתזרים המזומנים, ניתוח דוחות רווחיות, בקרה על עלויות, ניהול סיכונים, ובחינה מתמדת של מנועי צמיחה ושיפור שיטות הניהול בחברה. מתוך התובנות של הדו"חות החודשיים והבנת המשמעויות של מה שעולה מהם, החברות מפתחות תהליכים של פיתוח וניהול עסקי, לצד ניהול פיננסי, כשהשילוב ביניהם הוא המפתח להצלחתם.

ראיית חשבון זה תחום אפור של מספרים. האם ניתן לשנות את הנוסחה?

"אנשים חושבים על ראיית חשבון כמקצוע בעל תדמית מרובעת, אפורה ומשעממת שעסוקה בסידור המספרים ותו לא", אומרת יוליה "אנו ב Finally! מאמינים כי זה רק השלב הראשון בקריאת הסיפור שמעבר למספרים בדו"ח". לדעתה, מקצוע ראיית החשבון הוא ההשכלה העסקית הכי טובה שאפשר לקבל, ואם מוסיפים לזה את התבלינים של יצירתיות, דוגלים בחדשנות, מנתחים מהלכים עסקיים ויוזמים שינויים שנמדדים כל הזמן, הצמיחה העסקית והפיננסית היא בלתי נמנעת. Finally! מייצגים את הלקוחות שלהם מול הבנקים בכל הנוגע לצרכי האשראי והעלויות שלהן, בוחנים חלופות להשקעות תוך בדיקת התשואות והסיכונים, מחפשים אפיקי השקעות לכספים נזילים, תוך התאמת הסיכון וטווחי השקעה לכל לקוח על פי המטרות והיעדים שלו.

"יש לנו, ב- Finally!את היכולת לבנות גשר ללקוח משני הכיוונים. מצד אחד עולם האקדמיה ברמה הגבוהה ביותר, ומצד שני עבודה מעשית כמו פעילות בדירקטוריונים של החברות, וליווי הפעילויות בבורסה שזו הרמה המעשית הגבוהה ביותר. השילוב של שניהם הוא המתכון המנצח ואנו יודעים לנצח בשביל הלקוחות שלנו. אנו מאמינים שלכל דבר אפור אפילו ראיית חשבון, אפשר וצריך להכניס לו צבע. היעוץ שאנו נותנים לעסקים מורכב מקשת של צבעים ופעילויות שמניבות את התוצאות והצמיחה".

מיהו קהל היעד של Finally!?

"אנו פונים לשוק הפרטי" אומרת יוליה, "בתחומים המסורתיים (הלואו טק ותחום התעשיה והשירותים) אנו פונים לחברות עם מחזורים של 10-15 מיליון שקל וצפונה, חברות "מידל מרקט" בינוניות שרוצות להצליח בגדול, וחברות מצליחות שרוצות להצליח עוד יותר. חלק מהלקוחות שלנו הן גם חברות הייטק וסטרטאפ שנעזרות בשרותינו לגיוס הכספים ושיודעים מההתחלה שהן רוצות להצליח אבל לא תמיד יודעות איך. בחלק מהמקרים מדובר בחברות שניסו והצליחו בתחילת הדרך אך לא תמיד יודעות איך להמשיך הלאה.

איך מתנהל תהליך הלווי הצמוד?

ל- Finally! יש את ארגז הכלים המושלם לליווי צמוד של הלקוחות המורכב מידע אקדמאי, ניסון, וידע מעשי בשטח. אנשי הצוות שעובדים תחת פיקוחה הצמוד של יוליה רואים את עצמם כמנהלי כספים הלוקחים סיכונים ואחראיים על הפיתוח העסקי של הלקוחות, וכמי שנותנים יעוץ וליווי צמוד ביישום ההמלצות.

"הפתרון שאנו מציעים לחברות שאנו מטפלים בהן", מדגישה יוליה, "הוא לצוות איש פיננסים מנוסה ומקצועי מטעמנו שייכנס לחברה של הלקוח וישב אצלו פיסית לפחות פעם אחת בשבוע, כדי להבין מקרוב את תהליכי העבודה והאתגרים היומיומיים של העסק. לראות מה צריך לשנות ומה לשפר, ואז לייצר שינוי אמיתי שיימשך לאורך זמן. חלק מהפעילות נעשית מרחוק, אך בעולם של היום זה אפילו יתרון.

Finally! מתווה דרך פיננסית שאינה מסתכמת רק בהכנת דו"חות. זו אינה ראיית חשבון שתוביל להצלחה. שרותי ראיית החשבון הקלאסיים קוברים את אתמול בזמן שאנו עסוקים בלייצר את המחר. מניסיוני אני יודעת ומאמינה שבעסקים חייבים להבין היטב את אתמול, לנתח מה עבד ומה לא, ואז לבחון חלופות, לבחור מסלול, להיעזר באנשי מקצוע הכי טובים בשוק, ליזום ולהצליח. זה יכול להיות מפחיד לעלות לעולם של הגדולים, אך אין מקום לחששות, מי שלא מעז לא יצליח לפרוץ לרמות הגבוהות ביותר בעולם העסקים".

והיא בהחלט יודעת איך לקחת את הלקוחות לשם, היא יודעת שיש לה מה לומר ומה להציע, ובגדול.

ניהול פיננסי – אני לא נותנת ללקוחות שלי דגים, אני מלמדת אותם איך לדוג

זהו מהות זווית הראיה של יוליה לוי על תהליך ניהול הכספים והליווי הפיננסי שלה את לקוחותיה. היא רואה עצמה כמאתגרת שיטות ניהול מסורתיות, עוזרת ללקוחותיה לקבוע יעדים שאפתניים ואז, כמו מנורה היא מאירה להם את הדרך עם ליווי פיננסי צמוד ובקרות פיננסיות. לאורך כל הדרך הלקוח מבין מה נעשה, איך הנתונים מנותחים ואיך מתקבלות ההחלטות, איך שיקולים נבחנים ואיזה פרמטרים נמדדים.

להקפיץ את העסק שלכם עם ניהול פיננסי מקצועי ויעיל
צילום: אנספלאש

היא מלווה חברות בצמיחה במעלה המדרגות למעלה, מייצבת את המערכת עם מנגנוני הגנה הנחוצים, מסייעת לגייס מקורות מימון וממליצה היכן להשקיע כספים עודפים (אחרי ששמרו בצד מספיק רזרבות).

"הליווי שלנו מתחיל מהבסיס. תחילה אנו מייצבים את  ההתנהלות הפיננסית השוטפת של החברה. ורק כשהעסק מתייצב עולים מדרגה לכיוון של פיתוח עסקי, רה ארגון האשראי, השקעות, מיזוגים ורכישות עם בדיקות נאותות מתאימות, הערכות שווי אם צריך, ועוד."

"ההצלחות הגדולות שלנו הן כשאנו רואים לקוח שליווינו אותו מהשלב הראשון של יציאה ממצב של הישרדות וניהול תזרים יומי, למצב שהוא נכנס לתחום ההשקעות המניבות. זה יכול להיות כל סוג של השקעות המתאים ללקוח הספציפי. תפקידנו לזהות את סוג ההשקעה הנכונה עבורו, זו שתניב את התשואות הרצויות תוך הבנת הסיכונים וההשלכות של ההשקעה, כגון רווחיות, תזרים, השלכות המיסוי ומסלולי מימוש שונים. כשאני בוחנת את ההשקעות עבור לקוחותיי, ההתייחסות לכל עסקה היא כאילו היא מיועדת לי, כלומר, אני תמיד שואלת את עצמי האם אני הייתי מסכנת את הכסף האישי שלי בעסקה מהסוג הזה. תפקידי הוא לשמור על הגב של הלקוח ולכן המעורבות שלי בעסקאות היא מאוד גבוהה. עד כמה? עד כמה שהלקוח יבחר." מסכמת יוליה בחיוך.

"אני לא שומעת חשבון, אני רואת חשבון" – ולכן אני מקפידה לבדוק לעומק את כל הנתונים שמוצגים ללקוחותיי כשהם באים לקבל החלטות עסקיות, כי יש לי את כל הכלים והרצון לשמור על הלקוחות שלי לפחות בכל הנוגע לניהול פיננסי.

יוליה לוי היא הפתרון הטוב ביותר לצמיחת העסק שלכם לגבהים חדשים. היא שתביא לכם את השדרוג, תפתור ותמצא את הפתרונות החדשניים והיצירתיים בתחום הפיננסי. היא יודעת להוציא את המיטב מכלל האפשרויות הקיימות, והיא מזמינה אתכם לקפוץ איתה למים העמוקים. לא רק לקבל דגים אלא גם ללמוד ביחד כיצד לדוג אותם.

תוכן עניינים

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן