מהו ניהול כספים במיקור חוץ וכיצד הוא יכול לסייע לעסק שלכם?

ניהול כספים במיקור חוץ

ניהול כספים במיקור חוץ הוא, בראש ובראשונה, אמצעי לחיסכון כלכלי לצורך ייעול העסק. מדובר בדרך יעילה למדי לקבלת ניתוח פיננסי מעמיק, אשר ניתן להשיג דרכו שליטה על פעילות החברה מבלי לשכור מנכ״ל כספים במשרה מלאה ואקסקלוסיבית. ניהול כספים במיקור חוץ הוא, אם כן, שירות הנעשה על-ידי איש מקצוע העוסק למחייתו בנושאים מהותיים כמו ניהול פיננסי וקבלת החלטות אסטרטגיות שמטרתם לסלול את דרכו של בית העסק לרווחה ושגשוג.

מהו תפקידו של מנהל הכספים?

מנהל כספים מקצועי המבצע את תפקידו נאמנה, מבצע אופטימיזציה תמידית ומחזורית בכל הנוגע לעניינים הכלכליים של בית העסק ומלווה אותו צעד-צעד בנושאים כגון: הפקת דוח תזרים מזומנים, טיפול באשראי ספקים, מסגרות אשראי מול בנקים, בניית תוכניות חיסכון ויציאה מחובות וכל יתר העניינים הכרוכים בדבר ניהול כספים בעסק.

כמו כן, מנהל כספים נדרש להכין מצגות סיכום ברמה חודשית ולהציגן בפני בעלי החברות כדי לשקף להם את מצב ההכנסות וההוצאות הנוכחיות של החברה, בהשוואה למצב האופטימלי אליו כל הנוגעים בדבר שואפים להגיע.

באמצעות שירותי ניהול כספים על ידי חשב או מנהל כספים, יכולים בעלי העסקים לשנות אסטרטגיות מכירה או שיווק ולקבל החלטות מושכלות וטובות יותר עבור עתיד הפירמה. נשאלת השאלה מדוע לא להיעזר ברואה חשבון לעניינים האלו, ולכן יש לציין כי בניגוד לרואה חשבון המדווח על המצב הכלכלי פעם ברבעון ולעיתים אפילו פעם בחצי שנה, תדירות הדיווח של מנהל כספים הינה חודשית ומאפשרת לבצע אופטימיזציה מהירה יותר של החברה ולנתב אותה לכיוון הנכון.

למי מתאימים שירותי ניהול כספים במיקור חוץ?

על אף תפקידו החשוב של מנהל הכספים אשר נתפס בעיני רבים כלא פחות מיד ימינו של מנכ״ל החברה – לא כל החברות ובתי העסק יכולים להרשות לעצמם איש מקצוע שכזה העובד בהיקף של משרה מלאה. לשם כך נועד ניהול כספים במיקור חוץ.

בדרך כלל, מדובר בצורך של חברות קטנות ובינוניות בתחילת דרכן, שעדיין נמצאות בצמיחה ויש להן צורך בשירות חלקי בלבד. שירותי ניהול פיננסי חיצוניים מותאמים ספציפית לבית העסק ששכר את אותם שירותים. כך, פנויים בעלי החברה לעסוק בעניינים אחרים כמו: שיווק, נטוורקינג, וניהול שוטף של הפירמה, בעוד הם סמוכים ובטוחים שהפן הכלכלי מטופל היטב על ידי נציג מיומן מטעם שירותי ניהול כספים חיצוני.

חשוב לדעת!

על אף שלא מדובר בשירות חדש ומהפכני ברחבי תבל, לאחרונה גובר בארצנו הצורך בשירותי ניתוח פיננסי כדוגמת ניהול כספים במיקור חוץ. חברות קטנות אינן מעוניינות יותר בהעסקת מנהל כספים בהיקף של 100% משרה, אך הן כן מעוניינות ליהנות מ-2 העולמות: מחד לשלם מחיר נמוך או לפחות יחסי לשירותים הפיננסיים אותם הם מקבלים על ידי חשב או מנהל כספים חיצוני, ומאידך לקבל תובנות כלכליות חשובות שיסייעו לעסק לגדול ולצמוח.

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן