סכסוכים בעולם העסקי

סכסוכים בעולם העסקי

העולם העסקי הוא דינמי מאד ולעיתים רבות נדרשים שינויים אסטרטגיים שונים על מנת להמשיך לצמוח, לייעל את העסק או לצאת ממשבר. הבעיה שלא תמיד בעלי החברות, השותפים או בעלי המניות מסכימים על דרכי הפעולה במצבים אלה.

שמירה וחיזוק מערכות יחסים בינאישיות חשובות בחברות ובתהליכים עסקיים מורכבים. גם החברות הגדולות בעולם ואנשי העסקים המצליחים ביותר הם בסוף אנשים. כולנו מרגישים ולכולנו מערכות יחסים חשובות יותר ופחות.

בין אם מדובר במשפחה, בחברים, או "סתם" באנשים חשובים אחרים, כאשר מערכות עסקיות מתערבבות עם מערכות בינאישיות, הולכות ומצטברות נקודות חיכוך, אשר אם לא יטופלו בזמן, עשויות לפגוע באופן ישיר בקשר ו/או בעסק.

הסיבות לסכסוכים הפוטנציאליים יכולות להיות מגוונות, כדוגמת סכסוכים עסקיים בנוגע ליישום הסכמים, איחורים במכירות נכסים, פירוקי שותפויות, הסדרי נושים, אי תשלומי שכר טרחה ועוד.

לסכסוכים אלה השלכות פוטנציאליות רבות, הם עלולים ליצור מתחים בין השותפים או בעלי החברות, לפגוע במוניטין, לאבד עסקאות העומדות על הפרק, לפגוע כלכלית בעסק ובהתנהלות השותפת שלו, לעכב תהליכים אסטרטגיים חשובים וכו.

וזוהי רק ההתחלה- ההשלכות ארוכות הטווח יכולות להיות עצומות.

ומה הפתרון?

כאן לתמונה נכנסים המגשרים של עולם העסקים,

מיהו המגשר העסקי?

המגשר הוא איש מקצוע, בעל ניסיון רב המצוייד בכלים וידע רלוונטי לתחום הסכסוך. הוא מהווה צד נייטרלי המסייע ליישב סכסוכים בין הצדדים הפועלים באופן מהיר, יעיל ואפקטיבי ובצורה שתדאג לאינטרסים של כל הצדדים.

אבל למה אנחנו בעצם צריכים את המגשרים ואת אותה בוררות עסקית?

למה פשוט לא לפנות לבית המשפט ולפתור את הסכסוך?

הסיבות לכך רבות:

  • מהירות– ברוב המקרים לצדדים אין את היכולת לחכות חודשים ואף שנים להכרעת בית המשפט, זמן זה כסף ,ועד שיגיע הפתרון המיוחל הוא כבר לא יהיה רלוונטי ויפגע רבות בכל הצדדים.
  • עלות– הוצאות המשפט הן כבדות, הליך פנייה לבית המשפט כרוך בהוצאות רבות כגון עו"ד, בוררות עסקית ועוד, לעומת זאת הליך הגישור הוא זול משמעותית.
  • סודיות– ההליך המשפטי הוא הליך פומבי וגלוי, הדיון בבית משפט לרוב מתבצע בדלתיים פתוחות. לעומת זאת, הליכי הגישור נעשים באופן חסוי וכך גם מאפשרים לצדדים להתנהל באופן חופשי יותר וכל זה מבלי להסתכן בנזקים הצפויים מעצם חשיפת המחלוקות לשוק כולו, לרבות המתחרים, הספקים והלקוחות.
  • יעילות– מכיוון שהצדדים יגיעו להסכם שמקובל על כולם, הפתרון יהיה יעיל וארוך טווח.

לסיכום, הליך גישור הוא דרך מצוינת לפתור סכסוך עסקי, כאשר הצדדים מסוגלים לנהל שיח ישיר ופתוח ורוצים לפתור את הסכסוך ביעילות ומהירות. רצוי לציין שחשוב מאד לבחור מגשר מקצועי סובלני וקשוב! אנחנו בפיינאלי קונטרול פיננסי מתמקצעים לא רק בעולם הכספים והעסקים אלה גם בפתרון סכסוכים בעולמות אלה.

אנו גם מאמינים שמערכות היחסים שלכם חשובות יותר מידי מכדי להמר עליהן בבחינת מה שיהיה יהיה.

בין אם מערכת יחסים בינאישית החשובה לכם עלתה על שרטון, בין אם העסק כבר מושפע מכך ובין אם אתם חוששים להגיע לשם, חשוב שתדעו – זוהי אינה גזירת גורל.

אנו מלווים חברות ואנשי עסקים, הן בתהליכים עסקיים מורכבים שיש בהם פוטנציאל לעצימות ריגשית גבוהה, כגון מיזוגים/רכישות/פירוקים/שינויים ארגוניים, והן במהלך העסקים השוטף.

הליווי שלנו כולל בין השאר:

  • זיהוי ומיפוי אינטרסים אישיים לצד אינטרסים עסקיים.
  • מפגשים אישיים, זוגיים או קבוצתיים בהתאם לצורך. כל ארגון וכל אדם ילווה בהתאם לצרכים שלו.
  • הובלה וניהול של תהליכים לבניית הסכמות משותפות שיביאו לידי ביטוי את האינטרסים השונים הן העסקיים והן האישיים.
  • ביצוע התאמות עסקיות ו/או אישיות לרווחת כל הצדדים.
  • יצירת תוכנית פעולה המכילה סט של כללים לשמירה עתידית על מה שהשגנו.

רוצים לשמוע עוד?

התקשרו עכשיו ותתחילו לשלוט במערכות היחסים שלכם לצד העסקים ואף תוך כדי שדרוגם.

שלכם, יוליה לוי, רו"ח (ישראל, ארה"ב) וכל צוות פיינאלי קונטרול פיננסי בע"מ

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן