מנטורינג וליווי אישי

מנטורינג וליווי אישי

מנטורינג וליווי אישי היא אחת הדרכים היעילות ביותר לעזור למנהלים ללמוד, לצמוח ולשפר את כישוריהם. בזמן ההדרכה, מנהלים יכולים להשתמש במגוון כלים כדי לתמוך בחניכים שלהם. איש תמיכה אישית הוא בעל מקצוע המסייע למנהלים ולמנטורים לנהל את זמנם בצורה יעילה יותר. האדם עוזר להם לעקוב אחר ההתקדמות, להקצות משימות ולעקוב אחר ההתקדמות. זה גם עוזר להם במעקב אחר מדדים כמו פרודוקטיביות וביצועים.

השאירו את פרטי הקשר שלכם ונחזור אליכם בהקדם כדי שתוכלו לקבל סוף סוף שליטה פיננסית

מי הוא מנטור?

מנטור הוא אדם הנותן תמיכה וייעוץ זה יכול להעשות על ידי עובד בכיר או מנטור מקצועי. ניתן למצוא מנטורים במקומות עבודה בין תעשיות ומגזרים. הם בדרך כלל עובדים בכירים עם ניסיון וידע בתעשייה. ישנם סוגים רבים ושונים של מנטורים – לחלקם עשויים להיות מערכי מיומנויות ספציפיים שהם יכולים ללמד, בעוד שאחרים עשויים להיות בעלי ידע נרחב על התרבות או הערכים של החברה.

למה מנהלים צריכים מנטורינג וליווי אישי?

מנהלים לא תמיד טובים בלדעת מה העובדים שלהם רוצים. הם יכולים לעשות זאת רק אם ישאלו את העובדים עצמם. כאן נכנסת המנטורינג לתמונה. חונכות היא תהליך שבו מנהלים ועובדיהם נפגשים כדי לדון בהתקדמות העובד, הבעיות והחששות של העובד. מנטורים יכולים לספק הדרכה בכל נושא שעשוי להטריד את המנהל והעובד, בין אם זה קשור לעבודה או אישי.

היתרונות של מנטורינג וליווי אישי:

זה עוזר למנהלים ללמוד מיומנויות חדשות ולבנות ביטחון עצמי.

-זה מספק תמיכה רגשית ממישהו שהיה שם בעבר.

זה מספק הזדמנות להבין עם אילו מאבקים התמודדו אנשים אחרים במצבים דומים, כמו גם ללמוד כיצד הם התגברו עליהם.

יתרונות הליווי האישי:

-עוזר למנהלים להרגיש נתמכים כאשר הם מתמודדים עם זמנים קשים ומאפשר להם לדבר על המאבקים שלהם בפתיחות עם אחרים.

ומה הם החסרונות?

חונכות וליווי אישי הן שתיים מהדרכים הנפוצות ביותר לעזור למנהלים ללמוד ולצמוח. עם זאת, שיטות אלה יכולות להיות לא יעילות במקרים מסוימים.

חונכות: המנטורים הם בדרך כלל מנוסים יותר מהחניכים שלהם ולכן יש להם יותר ידע על העסק. לעתים קרובות יש להם גם רמות גבוהות יותר של אמינות ואמינות בהשוואה לחניכים שלהם. עם זאת, יתכן שהמנטורים לא יוכלו לספק מבט מקיף על איך הדברים עובדים בחברה מכיוון שהם עשויים שלא להיות מעורבים בכל ההיבטים של העסק.

ליווי אישי: ליווי אישי הוא כאשר מנהלים מקבלים מישהו שילווה אותם למשימה או פרויקט ספציפי שהם רוצים עזרה בו. אדם זה יכול להיות עמית, מנטור או מישהו אחר שמחזיק במערכות מיומנויות דומות כמוהו, אך אינו קשור לחברה או לתעשייה שלו. שיטה זו יכולה לספק למנהלים נקודות מבט שונות על איך הדברים עובדים בחברה שלהם, אך ייתכן שהיא לא תמיד תביא לחוויית למידה יעילה מכיוון שאין מסגרת זמן מוגדרת לכך.

איך משיגים מנטורינג ומלווה אישי?

ישנן דרכים רבות למצוא מלווה אישי למנהלים שלך. הנה כמה מהדרכים:

– לראיין אנשים שיש להם מנטורים ולשאול אותם על החוויות שלהם

– חיפוש חברות המציעות תוכניות חונכות או אימון

– חיפוש חברות המציעות שירותי ליווי אישי

אילו כישורים צריכים להיות למנטורינג?

מנטור בכיר הוא אדם שעוזר למנהיג עסקי חדש בחברה. הם אנשים שיש להם את הכישורים והידע הדרושים כדי לעזור לחניך שלהם להצליח. מנטור בכיר צריך להיות בעל ניסיון בתחום אותו הוא מנחה, כמו גם ידע נרחב בתרבות ובערכים של החברה שלו. הם צריכים להיות מסוגלים לתת עצות כיצד לנהל מערכות יחסים עם עובדים אחרים, לקוחות, לקוחות ובעלי מניות.

כמה עולה להביא איש ליווי למנהלים?

חונכות היא תהליך של עזרה ותמיכה באנשים לשפר את כישוריהם, הידע והיכולות שלהם. זהו תהליך שנמצא בשימוש למעלה מ-50 שנה. חונכות יכולה להתבצע על ידי יחיד או על ידי קבוצת אנשים. המפתח לחונכות הוא שהיא מספקת תמיכה, עידוד, ולעתים קרובות אחריות. עם זאת, עלות ההדרכה יכולה להיות גבוהה באופן בלתי רגיל עבור ארגונים ויחידים רבים שאינם בעמדה לשלם עבורה. ישנן דרכים רבות ושונות לספק חונכות מבלי לשבור את הכיס – כמו שימוש במנטורים עמיתים או שימוש בחונכות מבוססות מדיה חברתית.

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן