חוק הפיצוי החדש לעסקים שנפגעו מויראנט האומיקרון

חוק הפיצוי החדש

בשורה טובה לעסקים שנפגעו מהאומיקרון – חוק הפיצוי החדש!

חוק פיצוי האומיקרון אושר בוועדת הכספים השבוע!

גל האומיקרון הביא לתחלואה גבוהה והשאיר המון אזרחים ועצמאיים בבידוד, וגרם לירידה משמעותית בהכנסותיהם. למזלנו אישרה וועדת הכספים את חוק פיצוי האומיקרון החדש שינסה למזער את הפסדי העצמאיים בעקבות הפנדמיה. האומיקרון הזכיר לכולנו את אי הוודאות שבה הכלכלה הגלובלית והמקומית שרויות ואת החשיבות של היכולת שלנו כבעלי שליטה בחברות להתסגל למצבים משתנים, לתפוס פיקוד בזמן, להיות רזים וגמישים בהוצאות, לחפש כל הזמן מקורות נוספים להכנסות ולתת כל הזמן עוד ועוד ערך ללקוחות כדי לוודא שגם בתקופות של האטה העסק ימשיך לעמוד על 2 הרגליים בצורה יציבה, בלי שהרווחיות תישחק והתזרים יחנוק.

החוק החדש יפצה עסקים עם מחזורים שנעים בין 18 אלף ל-100 מיליון שקל, ושהיקף ההכנסות שלהם ירד לפחות ב25 % בחודשים ינואר-פברואר 2022 לעומת ינואר-פברואר 2019 ובתנאי שהעסק דיווח לרשות המיסים.

על פי החוק, "עסקים קטנים (עם מחזור הכנסות של עד 300 אלף שח בשנה הרלוונטית) יהיו זכאים למענק אם אחוז ההכנסות שלהם ירד לפחות ב 25% בתחילת שנת 2022 וגובה הפיצוי יעמוד על 4,350 עד 9,350 שח לעסק – גובה המענק ישתנה בהתאם לגובה מחזור העסק."

לעומת זאת, "עסקים עם מחזור שנתי של 300 אלף עד 60 מיליון המענק יחושב לפי גובה הפגיעה בעסק- ככל שאחוז הפגיעה גדול יותר כך יגדל המענק. הזכאות מתחילה במינימום 25% ירידה במחזור בתקופה הרלוונטית לעומת תקופת הבסיס. המענק המירבי יעמוד על 20 אחוז מהמחזור הדו חודשי בתקופת הבסיס, קרי ינואר-פבואר 2019 והסכום המירבי יגיע עד ל600 אלף ש"ח ולא יפחת מ9,350 ש"ח."

חשוב לציין שעסק לא יהיה זכאי למענק במידה ומחזור העסקים שלו, בתוספת המענקים שקיבל בגין מגפת הקורונה בשנת 2021, הביאו אותו לגידול של 15% במחזור העסקאות ב-2021 לעומת מחזור הבסיס שלו.

בנוסח החוק המקורי סכומים אלו היו נמוכים יותר והזכאות למענק הייתה מותנית בהיקף הכנסות מינימלי של 35%. בנוסף, שונה התנאי לעניין עסקים שחילקו דיבידנד, כאשר בנוסח החוק המקורי כל חלוקת דיבידנד בשנים 2020-2021 פסלה זכאות של עסק מקבלת המענק, נקבע כי תתאפשר חלוקת דיבידנד וזכאות תישלל רק ברגע דיבידנד שחולק בתקופה הזו גבוה מהרווחים הנצברים של החברה נכון לסוף 2019.

תוכלו לעיין בכתבה המלאה של אתר הכנסת כאן: https://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/pages/press13062022d.aspx

כמובן שדרושים שיפורים נוספים בחוק על מנת להקל על העצמאיים הנפגעים בעקבות המגפה אך אלו הן בהחלט חדשות מעודדות! מומלץ לבדוק עם הרו"ח שלכם את זכאותכם ולקבל קצת תמיכה בחזרה מהממשלה על כל המיסים שאתם משלמים!

רוצים לקבל החזר ולא בטוחים איפה להתחיל? אנחנו בפיינאלי קונטרול מתמחים בכל תחומי הפיננסים ובתחום המענקים בפרט ונשמח לעזור לכם בתהליך! מלאו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם בהקדם!

שלכם,  יוליה לוי, רו"ח (ישראל, ארה"ב) וכל צוות פיינאלי קונטרול פיננסי בע"מ

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן