החזר מס על ביטוחי חיים

החזר מס על ביטוחי חיים

רכשתם ביטוח חיים למשכנתא או ביטוח חיים פרטי? תדעו שמגיע לכם החזר מס!

לקנות דירה בישראל זה תהליך יקר ולא פשוט, ההוצאות הכרוחות ברכישה זאת הן רבות. אחת מהוצאות הללו זה ביטוח חיים, למקרה ובו יתרחש אירוע ביטוחי כגון מחלה או תאונה, הביטוח נועד לכסות את סך תשלומי המשכנתא הנותרים לבנק שלכם במקרה זה. ברוב המקרים ביטוח זה הוא חובה לכל מקבלי המשכנתא.

החדשות הטובות? מגיע לכם החזר מס בגובה של 25 % מגובה מחיר פוליסת הביטוח שלכם. החדשות העוד יותר טובות? אתם יכולים לקבל את ההחזר רטרו אקטיבי- עד 6 שנים אחורה. זאת אומרת- במידה וקראתם את הכתבה שלנו וגיליתם על ההטבה המגיעה לכם, אתם יכולים לקבל החזר החל משנת 2016.

לעצמאיים שעובדים מהבית גם מגיע החזר, דרך הוצאות מוכרות לצורך מס. הוצאה שנועדה לייצר הכנסה נחשבת כהוצאה מוכרת, ובמידה ואתם עובדים מהבית הוצאות כגון ארנונה, חשמל וגם ביטוח חיים על משכנתא נחשבות הוצאות מוכרות. כך שלמעשה, זה יוריד לכם את סך המס שאתם צריכים לשלם מכיוון שגובה המס נקבע לפי סכום ההכנסה השנתי לאחר ניכוי הוצאות מוכרות במס.

רכשתם גם ביטוח חיים פרטי? יש לכם קרן פנסיה פרטית שההפקדה לא נעשית באופן אוטומטי ע"י המעביד? ההטבה עובדת גם במקרים אלה. חשוב לציין שכאשר ההפקדה נעשית ע"י המעביד ההטבה כבר מחושבת אוטומטית, לכן זה תקף רק עבור ביטוחים שרכשתם באופן פרטי.

תוכלו להבין את מהות ההחזר לפי הדוגמא הבאה:

נניח לקחתם משכנתא ואתם משלמים החזר חודשי של 3 אלף ש"ח לתקופה של 25 שנה. נניח שבהתאם לגובה המשכנתא שלקחתם גובה הפוליסה שנקבעה עבורכם ע"י חברת הביטוח היא 150 שח לחודש. 25% מ150 שח זה 37.5 שח, כך שבעצם ההחזר החודשי שמגיע לכם הוא 37.5 ש"ח, שזה 11,250 שח לאורך כל תקופת ההלוואה.

איך מקבלים את ההחזר?

עבור ביטוח חיים בגין משכנתא יש להגיש טופס 135, יחד עם הטופס צריך לצרף את האישור השנתי של פוליסת הביטוח. מידי שנה אתם מקבלים מהבנק ומחברת הביטוח דוח שנתי על תשלומי הביטוח (האישור של הבנק כולל פרטים נוספים כגון תשלומי המשכנתא עצמה), פלוס ספח אישור מס המיועד לדוח השנתי למס ההכנסה, במידה ואתם לא מצליחים למצוא אותו תוכלו להכנס לאזור האישי בחברת הביטוח שלכם או לפנות לשירות הלקוחות. את הבקשה יש להביא באופן ידני ללשכת פקיד שומת המס.

חברינו העצמאיים שרוצים להגיש בקשה להחזר מס על ניהול עסק מהבית שעל שמם רשומה המשכנתא, צריכים למלא טופס שנתי 1301 בסוף כל שנה, אותו ניתן להגיש דרך האתר של רשות המיסים או באופן ידני בלשכת פקיד שומת המס. עצמאיים שהכנסתם השנתית נמוכה מ 60 אלף ש"ח בשנה יכולים להגיש דוח שנתי מקוצר, מס 137 במקום טופס 1301.

נכון שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי אך אנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע מכיוון שהתהליך כרוך בהרבה בירוקרטיה והבנה של הסעיפים הקטנים וכך טעות קטנה עלולה לעלות במחיר כבד של הפסד ההחזר או אפילו תשלום נוסף למס ההכנסה. אנחנו בפיינאלי קונטרול פיננסי מתמחים בכל תחומי המיסוי ונשמח לתת לכם יד בכל מה שקשור להחזרי מס ולא רק:)

בין אם תבחרו להגיש את הבקשה בעצמכם וגם עם דרך איש מקצוע, אל תשכחו שמגיעה לכם הטבת מס שיכולה להצטבר לאלפי שקלים במהלך כל תקופת הביטוח. נצלו זאת!

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן