דגשים להפרשות פנסיוניות

דגשים להפרשות פנסיוניות

דגשים להפרשות פנסיוניות היא נקודה מעניינת בכל הקשור למיצגים מעסיקים היא סוגיית הרגולציה הפנסיונית ואחריות המעסיק לאור הפיסקה.

צו ההרחבה לפנסיה חובה קובע תנאי יסוד לכלול במסגרת ההסדר הפנסיוני, ביטוח למקרה נכות או אובדן כושר עבודה- אפילו בדרך משלימה לקופת הפנסיה.

לאור זאת עולות מספר שאלות בנושא דגשים להפרשות פנסיוניות

השאירו את פרטי הקשר שלכם ונחזור אליכם בהקדם כדי שתוכלו לקבל סוף סוף שליטה פיננסית

ממתי חלה החובה לערוך לעובד את ההסדר הפנסיוני?

ישנו צו הרחבה כללי שדואג לשמור רצף ביטוחי בעת חילופי מעסיקים. לכן, בהקשר זה נפסק כי על המעסיק לברר באופן אקטיבי מול העובד החדש, בכתב או בעל פה ולתעד זאת ולא להסתפק בציון זכות במסמכי הקליטה לחבר.

  • רכיבי השכר החייבים בהפקדה:

יש לשים לב היטב להסכם ההעסקה של העובד, וכן להגדרה החוקית בנוגע ל"שכר רגיל" שממנו נגזרות ההפרשות הפנסיוניות. בודק שכר בודק לפי צו הרחבה לפנסיה חובה – השכר שעליו משלמים פיצויים בתום תקופת העסקה- זה השכר הקובע לפנסיה. חובת ההסדר הפנסיוני תכלול גם הפקדות לביטוח.

  • תקופת המתנה

עובד שמגיע ללא ביטוח פנסיוני תק' ההמתנה הינה 6 חודשי עבודה , לעומת עובד שהגיע עם תיק פנסיוני פעיל, אז תקופת ההמתנה שלו היא 3 חודשי עבודה שבסופם מפרישים לו רטרואקטיבית מההתחלה.

או 3 ח לעובדים שהגיעו עם תיק פנסיוני ואז מבטחים אותו רטרואקטיבית מהתחלה. אם אירוע נכות קרה ב3 ח' הראשנים המעסיק כן יהיה חשוף לתביעות אזרחיות.

חשוב לדעת- רשות שוק ההון, בדומה לזרוע האכיפה במשרד הכלכלה-  היא זרוע אכיפה לכל דבר- עם שיניים ! משמע הדבר שבמקרים של הפרות חוק בכל הקשור לפנסיות עובדים, היא מוסמכת להטיל עיצומים כספיים וקנסות אזרחיים, וכן לבטל רישיונות של גופים מפוקחים.

תוכן עניינים
Picture of יוליה לוי
יוליה לוי

מומחית לניהול פיננסי אסטרטגי והשבחת חברות

תכנים פיננסיים מרתקים מחכים לך בניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן